CIKIDEENIS.BLOGSPOT.COM- ÉLETMÓDBLOG. KREATÍV. EGYEDI. KÜLÖNLEGES*LIVE YOUR LIFE THE FULLEST*

2013. július 20., szombat

Légikisasszonyok kritika



Légikiassszonyok könyvkritika:

Amikor először megláttam a könyvesboltban, azonnal tudtam: nekem  ezt a könyvet el kell olvasnom, hiszen a repülés és a stewardessek világáról szól, amit én nagyon szeretek és régóta érdekel..Vártam is a nyarat, hogy végre nekikezdhessek az olvasásnak…



Történet, szereplők:

A Bauer Barbara által írt könyv igen figyelemfelkeltő. Az a könyv, aminek az elején egy stewardess szerepel, az elsőre már érdekesnek tűnik. Nem is olvastam még olyan regényt, ami a stewardessek életéről szól, épp ezért vártam már annyira.  A szerző maga is légikisérő volt, mintahogyan utal rá a könyv legvégén, méghozzá a Malévnál. A történetet a valóság ihlette, de a szereplők csak kitalált személyek. Ennek ellenére olyan aprólékosan ábrázolja a őket, hogy azt is hihetnénk, valódi emberekről mintázta Annát, Szonját, Diát és Danit, a négy kezdő légikisérőt. Főként, mert Anna személye számomra olyan, akárcsak én. Teljesen azonosultam vele, mintha csak magamról olvastam volna. A sztori róla és a másik három barátja kalandjairól szól, amiben hol humoros, hol szomorú, hol pedig kínos helyzetbe kerülnek. Közben pedig megpróbálnak beilleszkedni a reptér és a repülés világába, emellett pedig keresik önmagukat. Tetszett, hogy négy különböző személyiséget jelenített meg a regényben, ezzel is sokat tanulhatunk az emberi jellemekről. Egy apró negatívumot említenék csak meg: kicsit többet olvastam volna a kulisszatitkokról, amit csak a bennfentesek tudnak a reptér világáról. Igaz voltak benne olyan részek, ahol pár új dolgot megtudhatunk a repülőkről, de ez kevés volt ahhoz hogy az olvasó is átérezze az ottani légkört. Persze tudom, hogy ez egy regény, ami négy barát életéről szól, és nem egy ismeretterjesztő, de azért jó lett volna még több dolgot megtudni..

Stílus, kivitelezés:

Ahhoz képest, hogy azt hittem ez egy limonádé, vagyis strandra való, felejthető könyv, nos egyáltalán nem az. Sőt! Ha akarnék, se tudnék nagyon belekötni. Mert nemcsak, hogy szórakoztat, de el is gondolkoztat. És valljuk be: ezt várjuk egy jó könyvtől. Könnyedén, laza stílusban megírt nyári regény, amiben elrejtve találhatunk pár bölcs mondást, idézetet, egyszóval életbölcsességeket. Igaz ugyan, hogy egy részük már elcsépelt, de nagyon ügyesen szőtte bele az életről a nagy igazságokat az írónő úgy, hogy közben nem akar tanítani, és mégis ezt teszi. Minden második fejezet végén elgondolkodtatott.  A kivitelezés hasonló a többi lányregényhez, barátnős stílusban megírva. Egy percig sem unatkoztam rajta, nagyon üdítő volt olvasni. Nem akarom tovább ragozni,inkább olvassátok el ti is, ha még nem tettétek és érdekel a stewardessek világa. Márpedig ki az lány, akit nem érdekel? Biztosan  ezt használta ki az írónő is amikor a könyv ötlete felvetődött benne, hiszen mindenki irigyli a légikisérők életét, és szívesen bújna a bőrükbe. Azt hiszem ez a könyv még másodjára sem lenne unalmas..

Pontozás: 10/9

írta: Princesa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése